در این مطلب لوگو دانشگاه صنعتی شریف، همراه با اشاره ای به تاریخچه این دانشگاه خواهیم انداخت. همچنین در قسمت نقد و بررسی درباره این آرم و لوگو بیشتر به بحث می پردازیم.

لوگوی دانشگاه شریف مورد نیاز بسیاری از کاربران از جمله دانشجویان این دانشگاه، به منظور استفاده برای تحقیقات دانشگاهی و پایان نامه ها، و دیگر افراد است.

این لوگو بر روی اکثر نامه های اداری دانشگاه شریف قابل مشاهده بوده و همه دانشکده های این دانشگاه از این لوگو استفاده می کنند.

در قسمت های دیگر این مطلب می توانید لوگو این دانشگاه را به صورت رنگی، سیاه و سفید و بدون پس زمینه دانلود کنید.

نقد و بررسی لوگو دانشگاه شریف

این لوگو یک لوگوی ترکیبی (دسته بندی های بیشتر در انواع لوگو) و طرح کلی این لوگو به صورت دایره ای شکل است، که یکی از متداول ترین شکل های مورد استفاده در طراحی لوگو ها به صورت کلی می باشد.

همچنین بسیاری از دانشگاه های بزرگ دنیا و ایران نیز از همین شکل برای ساخت آرم خود استفاده کرده اند.

داخل پیرامون این دایره، به فاصله نسبتا کمی چرخ صنعتی دیده می شود که هم مرکز با دایره بزرگ تر است. این شکل تداعی کننده مفهوم صنعتی و ارتباط این دانشگاه و رشته های آن با بخش صنعت است که به خوبی در این طراحی به نمایش گذاشته شده است.

در بخش مرکزی این لوگو اشکالی انتزاعی تر دیده می شود که شاید برگرفته از صفحات باز کتاب و یا بال هایی باشد که یادآور مفاهیم علم آموزی، مطالعه، تحقیق و پژوهش و پرواز و اوج گیری به سمت پله های ترقی و موفقیت است.

درباره دانشگاه صنعتی شریف

دانشگاه صنعتی شریف یکی از معتبرترین دانشگاه های دولتی ایران است. حتی می توان گفت در رشته های مهندسی و بسیاری از رشته های دیگر، دانشگاه شریف برترین دانشگاه ایران بر اساس رتبه بندی های علمی و جهانی است. نزد برخی، این دانشگاه به ام آی تی ایران معروف شده است.

این دانشگاه که در سال 1344 تاسیس شده است، در تهران، خیابان آزادی قرار دارد.

با جستجو و پژوهش بر روی اینترنت به منظور به دست آوردن اطلاعاتی درباره نحوه طراحی لوگو این دانشگاه و یا طراح آن، اطلاعات روشنی به دست نمی آید.

دانلود لوگو

چنانچه به فایل PNG و یا وکتور لوگو دانشگاه شریف نیاز دارید می توانید آن را دانلود کنید.

لوگو دانشگاه شریف
لوگو دانشگاه شریف (فایل png) به صورت سیاه و سفید و بدون پس زمینه
لوگو دانشگاه شریف
لوگو رنگی دانشگاه شریف

توجه داشته باشید که سعی شده است کیفیت بالایی از این لوگو در اختیار شما قرار بگیرد.